تولید خودروهایی با استاندارد یورو 4 و 5 در دنیا

تولید خودروهایی با استاندارد یورو 4 و 5 در دنیا

تولید خودروهایی با استاندارد یورو 4 و 5 در دنیا

ه گزارش خبرخودرو ، عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به تولید خودروهایی با استاندارد یورو 4 و 5 در دنیا گفت : هم اکنون استانداردهای خودروهای موجود در بازارهای جهانی یورو 4 و 5 است چرا که همواره ارتباط مستقیم بین آلودگی هوای کلان شهرها با استاندارد آلایندگی خودروها وجود دارد.

دکتر علی جزایری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : در شرایطی که تیراژ خودروها در کلان شهرها بالای یک میلیون دستگاه است عملا استاندارد زیر یورو 4 در خودروها ، هوای شهرها سالم نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر موتور اغلب خودروها در داخل کشور دارای استاندارد یورو 2 و 3 است به همین منظور ضرورت دارد تا تمامی موتورهای ساخت داخل یا تحت لیسانس در کشور به استانداردهای آلایندگی یورو 4 و 5 ارتقاء یابند.

وی یکی از مشکلات اصلی در صنعت خودرو را نبود تعادل در عرضه و تقاضا دانست و گفت: این امر در شرایطی که قدرت خرید مردم کاهش یافته موجب افزایش قیمت خودروها و افت خرید این بخش خواهد شد زیرا با بالا بودن قیمت ها، مردم قدرت خرید را نداشته و کمتر راغب به سرمایه گذاری در این بخش هستند.

وی گفت : در حال حاضر صنعت خودرو به دلیل ناسامانی وضعیت اقتصادی نتوانسته به تعهدات خود و پرداخت بدهی قطعه سازان عمل کند که این امر به دلیل پایین بودن فروش خودروسازان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی افزود: البته امروز صنعت قطعه سازی کشور نیازمند سرمایه گذاری است در حالی که از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی هیچ تمایلی در این خصوص وجود ندارد .

جزایری همچنین در خصوص تاثیر افزایش قیمت سوخت بر میزان مصرف سوخت گفت: با افزایش قیمت سوخت طبعا رغبت افراد برای مصرف سوخت کاهش یافته و این امر باعث کاهش قاچاق سوخت در کشور خواهد شد.


دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image